Followers

Saturday, November 27, 2010

Kasih Seorang Bapa Pada Anak

alkisah pada suatu petang. cuaca panas terik. sesiapa yang berada diluar akan terasa la bahang yang sebenar ketika itu kerana yang berada dalam rumah pun sudah tidah tertahan. panasss..!!!
terpikir sejenak.ini baru panas dunia, matahari pun masih jauh..bygkan di mahsyar nanti. matahari hanya sejengkal dari kepala. bygkanlah sendiri. x tertulis dicini.hoho..lu pk la sndiri....hu3
alamkk.. da jauh melencong ni. tadi kata nk citer psl kasih seorang bapa...:)

ntah cmne nk stat xtau la,,,biasa la...mase spm dulu giat jge mnulis..skrang??
xusah dok ckap la,,mmbace pn malas..hahahaha

mule balik ye.
alkisah pada suatu petang. seorang bapa sedang.....sat,,baru 3 tahun jadi bapa ni..hihi
si bapa sedang mncari sesuatu. dkat suatu sudut si bapa mmbilek sesuatu, ntah apa yang dicarinya..klihatn serius ajer wjahnya.
sape2 yang ade dc2 pasti x brani nk mngurnye...so..tgok je la..hii
darlingnye...sape???isterinye la..sape lagi...hoho
dye pnye darling sedang asyik mnonton tv seolah2 x prasan laku suaminye..


sedang asyik dengan kerjanya..si bapa tadi la..
tiba2 anknye yang berusia 3 tahun tersebut mndekati ayhya dan mmujuk nk men beskal..
kncang jantungku bkerja kali ni.. bmbang dimarahi si bapa..maklum saje la ayhnya kan sedang 'busy' 2..xnmapk ker??wkakkaka

"ayah, nk men basikal"

" nanti petang ckit la" tegas ayahnya.

" ayah...nk men beskal" ulang budak 2 seolah x mngerti bicara ayhnya.

" petang ckit ye, nanti petang kita main"

lega aku..sngkaan aku mleset, ayhnya x marah pon..pyabar sungguh..
huuhu

" ayah, nk main beskal"

sperti biasa anknye mmjuk dan sperti biasa juga bapanya mnjawab tanpa ada rasa marah pon.ttur bcara si bapa langsung tiada marah..hebat sungguh. tngah2 tension pon masih mampu kwal keadaan...hebat!!

" nanti petang la ye" ulangnya lagi.

sbenarnya sdah mnjadi tabiat bdak 2 klau petang2 wajib men basikal.2 la sebbya..sudah mnjadi ruting harian rupanya.. kalau mcm kita plak.hari2 mesti mau nasik...hahahaha

betul la kan...ke awk makan coklat je,, xkenai nasik..hamboihh..' mat saleh' nye kamu..wkakakaka



permintaan si anak tidak dpenuhi. kesian sungguh...sbar ye dik..bkan sngaje bapamu berbuat demikian. dia 'busy' 2...ho3


" ayah nk pegi mane 2, nk ikut"

klihatan si bapa sedang bersiap. nk keluar agknye tuh..

" ayah nk pegi kerja, adik duk kat rumah ye"

" nk ikut" rintih si anak.

" x boleh la, ayah nk pegi kerja ni"

si anak mula mrengek. saje buat cm2,,nk mnta smpati..huhu

ksabaran si ayah masih di tahap seperti tadi...laayaaannnn je kerenah anak...

itula,,kasih seorang bapa trhdap anak,,kan3?? :)


aku rase kalau xde perasaan kasih c bapa tadi, da lame bdak 2 telan pnmpor 'free',,hehe

kasih seorang bapa terhadap anak tidak berpenhujung..

persoalannya, adakah si anak mngasihi seorang bapa seperti dia dikasihi bapanya..belum tentu..

kerana ape??....ade bukti ker??

ade,,,sebab ramai c bapa menghuni di rumah org2 tua..mane anknya??? wallahu'alam..

org tua dbunuh,

bapa sendiri di sembelih..

bapa sendri di ugut.....mcm2..



pssstttt!!

tiba2 teringat kt kg,,bgaimana keadaan ayahku..

tidak lupa juga ibu tercinta..

da makan ker??? makan ape ye???

tidur lena kah semalam??

dari jauh hanye mampu mndoakan kebahagiaan org tua.

" YA ALLAH, Engkau ksihanilah kedua ibu bapaku sebagaimana dia mengasihani ketiaka aku kecil,,amin".

INGAT YE,,JANGAN MENSIA2KAN KEDUA ORG TUA KITA. MEREKA TELAH BANYAK BERKORBAN UNTUK MELIHAT KEBAHAGIAAN ANAKNYA.
JANGAN MENYESAL DI KEMUDIAN HARI

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...